مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 مرداد 1397 ساعت 10:202018-08-09اقتصادي

با ریسک سوداگرانه و بدون ایده نو نمی توان بورسی شد


نه ریسک شان معقول است نه ایده نویی دارند؛ سرمایه گذاران حرفه ای حاضر به سرمایه گذاری بر روی آن ها نمی شوند اما با این حال به بورس و فرابورس ایران درخواست پذیرش داده اند تا شاید سرمایه گذاران غیرحرفه ای بدون توجه به ریسک زیاد شان در عرضه های اولیه اقدام به خریداری سهامشان کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، صندوق های سرمایه گذاری خطر پذیر ابزاری مالی هستند که سرمایه گذاران حرفه ای در آن سرمایه گذاری می کنند تا مبالغ جمع شده صرف تامین مالی استارتاپ ها یا ایده های نو شود.

همانطور که از اسم این صندوق ها بر می آید ذائقه سرمایه گذارانی که روی آن ها سرمایه گذاری می کنند ریسک را می طلبد اما به تازگی اتفاق جالبی رخ داده؛ سرمایه گذاران حرفه ای و ریسک پذیر حاضر نشدند در صندوق های خطر پذیری که در فرابورس پذیرش شده اند سرمایه گذاری کنند.

این موضوع به این معنی است که تحلیل های بنیادیِ سرمایه گذاران آگاه، آن ها را به این نتیجه رسانده که مقدار ریسک حاصل از سرمایه گذاری در استارتاپ هایی که نیاز به سرمایه دارند بسیار بالاست، انقدر که حتی آبدیده های این حوزه و آگاهان، حاضر نمی شوند سرمایه خود را در معرض ریسکِ آن قرار دهند.

اما همانطور که گفته شد سرمایه های خطرپذیر فقط بر روی استارتاپ ها انجام نمی شود بلکه بر روی ایده های نو و ایده هایی که حرفی برای ارای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با ریسک سوداگرانه و بدون ایده نو نمی توان بورسی شد

با ریسک سوداگرانه و بدون ایده نو نمی توان بورسی شد