مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 مرداد 1397 ساعت 16:262018-08-11اقتصادي

خسارت 400 میلیاردی آنفلوانزای مرغی به قزوین در سال 96


مدیر کل دامپزشکی استان قزوین از آغاز مرحله دوم واکسیناسیون طیور در این استان خبرداد و گفت: آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان سال گذشته حدود400 میلیارد ریال به واحدهای مرغداری خسارت زد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از آبیک، حمید زینالی صبح امروز در جلسه مدیریت بحران شهرستان آبیک که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: شهرستان آبیک دارای تعداد واحدهای مرغداری کم اما با جمعیت بسیار است این در حالی است که بزرگی و عظمت برخی واحدها در خاومیانه بی نظیر و در کشور منحصر به فرد است.

مدیر کل دامپزشکی استان قزوین ادامه داد: استان قزوین یک درصد مساحت کشور را دارد و کل تولید طیور و گوشت پنج درصد را به خود اختصاص یافته است.

زینالی میزان خسارت آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان قزوین در سال گذشته را 40 میلیارد تومان ذکر و اضافه کرد: سال گذشته حدود پنج میلیون قطعه معدوم سازی صورت گرفت که بیش از چهار میلیون معدوم سازی مربوط به واحدهای مرغداری شهرستان آبیک بوده است.

وی با بیان اینکه سیستم قرنطینه خاصی در طیور بومی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: با توجه به مراودات بسیار زیاد اهالی روستاهای استان قزوین با شهرهای شمالی کشوردر زمینه خرید و فروش طیور، سیستم قرنطینه خاصی وجود ندارد و نقطه خطر محسوب می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خسارت 400 میلیاردی آنفلوانزای مرغی به قزوین در سال 96

خسارت 400 میلیاردی آنفلوانزای مرغی به قزوین در سال 96