مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 مرداد 1397 ساعت 10:002018-08-12پزشكي

چگونه یک خواب شبانه خوب داشته باشیم؟


مدیرگروه آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه بدن بازسازی های ضروریش را در طول مدت خواب شبانه انجام می دهد گفت: - داشتن خواب راحت و کافی باعث می شود بدن ما انرژی لازم برای فعالیت روزانه داشته باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر سارا شاه آبادی با اشاره به اینکه برخی افراد نمی توانند در طول شب خواب راحت و عمیقی داشته باشند، گفت: خواب منظم مهمترین روش برای داشتن خواب راحت است و این کار ساعت بیولوژیکی بدن را تنظیم می ‏کند.

وی با بیان اینکه باید قبل از خواب غذای سبکی میل شود، گفت: خوردن غذای سنگین قبل از خواب باعث سوزش معده، سوء هاضمه و در نهایت منجر به اختلال در خواب می شود.

وی عدم مصرف چای، قهوه و سیگار قبل از خواب را بسیار مؤثر دانست و گفت: مصرف چای یا قهوه قبل از خواب به دلیل ورود کافیین به بدن و کشیدن سیگار به دلیل ورود نیکوتین به بدن از علل بی‏خوابی است.

شاه آبادی عنوان کرد: مصرف برخی داروها و حتی داروهای گیاهی عوارضی مانند بی‏خوابی را به دنبال دارد، بنابراین همیشه باید بروشورهای همراه داروها را مطالعه و در این مورد با پزشک مشورت کرد.

مدیرگروه آموزش و ارتقاء سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه چرت نزدن در طول روز را عامل مهمی در بیخوابی شبانه دانست و گفت: در صورت نیاز به خواب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه یک خواب شبانه خوب داشته باشیم؟

چگونه یک خواب شبانه خوب داشته باشیم؟