مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 مرداد 1397 ساعت 11:052018-08-12اقتصادي

ایران به سالی 8 تن طلا می رسد


در حال حاضر ذخایر قطعی طلا در معادن ایران 250 تن است که توسط بخش خصوصی، دولتی و سرمایه گذاری خارجی در حال استخراج است و به گفته عضو هیات مدیره شرکت تهیه و تولید مواد معدنی، - به زودی به استخراج هشت تن طلا در سال می رسیم و احتمال کشف طلا تا هزار تن وجود دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، عمده ترین استفاده از طلا در ایران ساخت جواهرات است.

اما گفت وگوی جدید دولت ها درباره استفاده از این فلز گرانبها به عنوان پشتوانه پول ملی کشورها و همچنین موارد استفاده در صنایع الکترونیک و پزشکی در کنار وجود معادن سرشار در ایران به ویژه در آذربایجان غربی و کردستان باعث شده است پژوهش و سرمایه گذاری در این بخش همیشه در حال پیشرفت باشد.

در حال حاضر سالانه در دنیا 3200 تن طلا استخراج می شود و 121 کشور در امر استخراج طلا مشارکت دارند که چین با 320 تن، بزرگترین تولیدکننده و بلیز در آمریکای مرکزی با پنج کیلوگرم کوچکترین تولیدکننده به شمار می رود.

ایران نیز در رتبه یازدهم آسیا و 43 جهان قرار دارد.

در این زمینه بهروز برنا - عضو هیات مدیره شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران - با اشاره به وجود حداقل 16 محدوده طلایی در کشور، به ایسنا گفت: بیش از هزار محدوده امیدبخش برای طلا توسط سازمان زمین شناسی کشف شده که از این هزار محدوده، در زمینه 100 محدوده کار اکتشافی انجام شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران به سالی 8 تن طلا می رسد

ایران به سالی 8 تن طلا می رسد