مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 مرداد 1397 ساعت 13:152018-08-12اقتصادي

ضرورت تجهیز جنگل های گلستان به امکانات اطفای حریق هوایی


استاندار گلستان با اشاره به حریق های پی در پی در جنگل های استان گفت: تجهیز جنگل های گلستان به امکانات اطفای حریق هوایی و بالگرد با هدف کاهش خسارت های ناشی از آتش سوزی های گسترده فصول گرم سال ضروری است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سید مناف هاشمی در دیدار با آقایی، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور اظهار کرد: سالانه حجم زیادی از جنگل های گلستان به علت آتش سوزی و نبود تجهیزات کامل و مناسب برای خاموش کردن آن نابود می شود که استقرار بالگرد برای امدادرسانی در زمان آتش سوزی می تواند حجم این خسارت ها را تا حد زیادی کاهش دهد.

وی افزود: گلستان در مقایسه با دو استان شمالی و ساحلی دیگر، خشک تر و کم بارش تر است که همین مورد، احتمال افزایش آتش سوزی در جنگل های این استان را افزایش می دهد.

استاندار گلستان ادامه داد: امسال آتش سوزی های زیادی در جنگل های گلستان رخ داد که اگر اقدام به موقع نیروهای امدادی محلی، دهیاران و روستاییان نبود، بی تردید بخش زیادی از این عرصه های ارزشمند طبیعی از بین می رفت.

هاشمی خاطرنشان کرد: زمینه بروز آتش سوزی های بزرگ در جنگل های هیرکانی گلستان وجود دارد که استقرار بالگرد برای استفاده در مواقع اضطراری می تواند از بروز یک واقعه تلخ و نابودی وسیع جنگل ها جلوگیری کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت تجهیز جنگل های گلستان به امکانات اطفای حریق هوایی

ضرورت تجهیز جنگل های گلستان به امکانات اطفای حریق هوایی