مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 مرداد 1397 ساعت 10:462018-08-14پزشكي

فناوری پیش بینی احتمال ابتلا به بیماری های مرگبار را ساده کرد


محققان با استفاده از یک روش جدید به منظور بررسی و تحلیل شرایط ژنتیکی انسان توانسته اند احتمال ابتلای افراد به بیماری های مرگبار در سال های آتی عمرشان را پیش بینی کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس، محققان با استفاده از یک روش جدید به منظور بررسی و تحلیل شرایط ژنتیکی انسان توانسته اند احتمال ابتلای افراد به بیماری های مرگبار در سال های آتی عمرشان را پیش بینی کنند.

در این روش انبوهی از اطلاعات در مورد ویژگی های ژنتیکی هزاران انسان در اختیار یک سیستم هوش مصنوعی قرار گرفته و از این طریق و با بررسی داده های یادشده و مطابقت دادن آنها با مردم گوناگون می توان پی برد که احتمال ابتلای فرد به هر یک از بیماری های مرگبار در دهه های آتی زندگی وی به چه میزان است.

از جمله بیماری های خطرناکی که می توان احتمال ابتلا به آنها را بدین شیوه پیش بینی کرد می توان به بیماری های مرگبار قلبی و عروقی و برخی بیماری های مرتبط با التهاب روده اشاره کرد.

مهم ترین مزیت استفاده از این روش امکان شناسایی زودهنگام بیماری های خطرناک است.

در حال حاضر تنها زمانی این بیماری ها قابل شناسایی هستند که علائم آنها در بدن انسان بروز کند، اما روش یادشده حتی قبل از ظهور علائم خطرناک نیز مقابله با بیماری ها را ممکن می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فناوری پیش بینی احتمال ابتلا به بیماری های مرگبار را ساده کرد

فناوری پیش بینی احتمال ابتلا به بیماری های مرگبار را ساده کرد