مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 مرداد 1397 ساعت 12:202018-08-18سياسي

چرا پویش های مجازی بی اثرند؟


از زمانی که مفهوم کنشگری فعال در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی مطرح شد، آسیب هایی نیز به وجود آمد، از جمله آنکه پویش های اجتماعی در فضای مجازی بسیار کمتر منجر به رفتار بیرونی می شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مردم ایران همواره در طول تاریخ به بهم پیوستگی اجتماعی، اتحاد درونی و همدلی ناگسستنی مشهور بودند.

همین موضوع همواره باعث شد تا در مسیر پرپیچ وخم تاریخی شاهد حرکت های اجتماعی مردمی باشیم که به ویژه در موضوعات مختلف اثرات مهمی را در پی داشته است.

نمونه پویش های اجتماعی در فضای واقعی زمانی که زلزله طبس رخ داد و یا زلزله رودبار و بعدها زلزله بم را شاهد بودیم، مردم در یک به هم پیوستگی اجتماعی و در یک پویش اقداماتی را انجام می دادند که اثر بیرونی داشت.

همبستگی اجتماعی مردم پس از اقدامات تروریستی منافقین و لو دادن خانه های تیمی مشکوک و مقابله همه جانبه با منافقین در دهه شصت یا رعایت مصرف محدود نفت در زمستان سال 57 از نمونه هایی است که می توان در تاریخ از آن نام برد.

مهدی یعقوبی فعال رسانه ای و فضای مجازی دراین باره می گوید: قبل از اینکه فضای مجازی و پیام رسان ها پا بگیرند نمونه هایی از پویش ها و کمپین ها رخ دادند که حتی در یک برهه ای هم موفق بودند، مثلاً کاریکاتور موهن یک روزنامه دانمارکی نسبت به پیامبر اعظم (ص) باعث شد یک پویشی علیه ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا پویش های مجازی بی اثرند؟

چرا پویش های مجازی بی اثرند؟