مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 مرداد 1397 ساعت 14:462018-08-18سياسي

بازپخش برنامه «جهان آرا» با حضور زنده یاد ضیاءالدین دری از شبکه افق


بازپخش برنامه تلویزیونی «جهان آرا» با موضوع «نقش استعمار انگلیس در تاریخ معاصر ایران»، شنبه 27 مرداد روی آنتن شبکه افق می رود.

- بازپخش برنامه جهان آرا با حضور زنده یاد ضیاءالدین دری از شبکه افق بازپخش برنامه تلویزیونی جهان آرا با موضوع نقش استعمار انگلیس در تاریخ معاصر ایران ، شنبه 27 مرداد روی آنتن شبکه افق می رود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، دولت انگلیس طی دوره های مختلف تاریخی دخالت های بی شماری در دیگر کشورها داشته به طوری که برخی از آنها را به طور کامل استعمار کرده و تحت سلطه خود در آورده و در بعضی دیگر از کشورها هم نفوذی بی سابقه داشته است.

ایران هر چند هیچ وقت به طور رسمی مستعمره کشور دیگری نبوده، اما در بعضی دوران ها، کاملا تحت سلطه سردمداران غربی قرار گرفته و پادشاهان ایرانی، کمترین اختیاری از خود نداشتند.

در دوران قاجار این وضعیت تشدید شد و همین مسئله، اعتراض ایرانیان را در اقصی نقاط کشور سبب شد به طوری که شاهد قیام های متعددی در چهارگوشه ایران علیه انگلیسی ها بوده ایم.

یکی از این اعتراضات که به قیام بزرگی منجر شد، مربوط به جنوب کشورمان و به رهبری رییسعلی دلواری بود، مردی که سردار تنگستان در دوران جنگ جهانی اول مشهور شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازپخش برنامه «جهان آرا» با حضور زنده یاد ضیاءالدین دری از شبکه افق

بازپخش برنامه «جهان آرا» با حضور زنده یاد ضیاءالدین دری از شبکه افق