مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 مرداد 1397 ساعت 08:002018-08-19سياسي

چرا فیلمی درباره «سینما رکس» ساخته نشده است؟


چهل سال از اتفاق دلخراش سینما رکس آبادان گذشت؛ موضوعی که آنقدر ابعاد گسترده ای داشت که با وجود تحلیل ها و نظریات تاریخی و البته سیاسی، هنوز بخش هایی از این ماجرای هولناک که در 28 مرداد 1357 اتفاق افتاد گوشه هایی نیمه روشن دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ایران در ادامه نوشت: مروری بر صفحات تاریخ بازگوکننده روایت های مختلف و اسناد به دست آمده از این ماجراست که حتماً بسیاری آنها را خوانده، دیده و در ذهن دارند.

اما از تاریخ و فراز و فرودهایش که بگذریم، یا حداقل کمی فاصله بگیریم یک نکته و سؤال مشخص می تواند در حوزه هنر و ادبیات مطرح شود.

چرا در طول این چهل سال، داستان نویسان و سینماگران معاصر ما به موضوع سینمارکس آبادان نپرداخته اند و حادثه ای تا به این حد دلخراش و سهمگین در دل تاریخ معاصر ایران، دستمایه ساخت فیلم یا نوشتن قصه ای نشده است؟ محمدرضا ورزی که سریال معمای شاه اش واکنش ها و نقدهای بسیاری به همراه داشت، در پاسخ به این سؤال می گوید: باید جرأت کرد و ساخت و البته باید کارگردان ها هم انگیزه داشته باشند که سراغ چنین موضوعی بروند اما بحث و سؤال فقط درباره ساخت فیلمی تاریخی نیست.

کارگردان سربداران در گفت و گویی کوتاه به این سؤال پاسخ می دهد که چرا سوختن سینما رکس و بینندگان فیلم گوزن ها هرگز مورد توجه سینماگران ایرانی برای ساخت یک فیلم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا فیلمی درباره «سینما رکس» ساخته نشده است؟

چرا فیلمی درباره «سینما رکس» ساخته نشده است؟