مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 شهریور 1397 ساعت 05:562018-08-23سياسي

شما هم سند تاریخی جدید بسازید!


اصل سند را هم ببینید یک کاغذی است که بدون سربرگ نوشته شده و کاملاً قلم و ادبیاتش متعلق به امروز است و سند تاریخی نیست.

- مجله فارس پلاس؛ رضا آزاد: سایت بی بی سی فارسی در روزهای گذشته دو سند منتشر کرد و مدعی شد که این اسناد را اردشیر زاهدی -فرزند سرلشکر فضل الله زاهدی- به موسسه هوور دانشگاه استنفورد اهدا کرده است.

این اسناد حکایت از آن دارد که در جریان کودتای 28 مرداد 1332 یا مدت کوتاهی پس از آن، سرلشکر زاهدی به روحانیان سرشناسی نظیر آیت الله کاشانی، بهبهانی و فلسفی، در کنار شعبان بی مخ و جراید مبالغی را پرداخته است.

سند ادعایی بی بی سی   سند ادعایی بی بی سی   اردشیر زاهدی به بی بی سی گفته است که این صورت حساب دست خط او یا پدرش نیست و هویت نگارنده آن را به خاطر نمی آورد.

زاهدی با این نکته، زمینه هرگونه صحت آزمایی و خط شناسی را از بین می برد، زیرا نمونه خط سرلشکر زاهدی در اسناد ارتش و نخست وزیری وجود دارد و به راحتی قابل تشخیص است که این خطوط مربوط به سرلشکر زاهدی است یا خیر؟ اما وقتی معلوم نیست این خطوط مربوط به چه کسی است، بررسی درست یا غلط بودن آن نیز غیرممکن می شود.

یعقوب توکلی، مورخ و پژوهشگر تاریخ معاصر نیز در واکنش به سند منتشرشده از سوی بی بی سی می گوید: آنچه اخیراً از آرشیو اردشیر زاهدی (وزیر خارجه پهلوی و پسر فضل الله زاهدی عا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شما هم سند تاریخی جدید بسازید!

شما هم سند تاریخی جدید بسازید!