مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 شهریور 1397 ساعت 12:352018-08-31بين الملل

تقاضای رییس پارلمان کره جنوبی برای تصویب توافق ماه آوریل رهبران دو کره


رییس پارلمان کره جنوبی امروز جمعه از قانونگذاران این کشور خواست توافق میان رییس جمهور کره جنوبی با رهبر کره شمالی در نشست ماه آوریل گذشته آنها را در ماه سپتامبر و تا قبل از سفر مون جائه این به پیونگ یانگ تصویب کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، قرار است مون جائه این، ریییس جمهور کره جنوبی ماه آینده میلادی برای دیدار بعدی خود با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به این کشور سفر کند.

مون هی سانگ، رییس پارلمان کره جنوبی در مصاحبه ای به خبرگزاری یونهاپ این کشور گفت: مطلوب این است که قانونگذاران حزب حاکم و حزب مخالف، در زمانی بعد از 9 سپتامبر مصادف با هفتادمین سالگرد تاسیس کره شمالی و قبل از سفر مون جائه این به کره شمالی توافق نشست ماه آوریل را تصویب کرده و در این سفر او را همراهی کنند.

رییس جمهور کره جنوبی تا کنون دو بار با کیم جونگ اون در سال جاری میلادی دیدار کرده و با این وجود هنوز تاریخ قطعی برای سومین دیدار آنها تعیین نشده است.

رهبران دو کره در نشستی که در ماه آوریل داشتند توافقی را با یکدیگر بر سر متوقف کردن تمامی اقدامات خصمانه علیه یکدیگر و تلاش به هدف خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره امضا کردند.

به نوشته خبرگزاری یونهاپ پارلمان کره شمالی پیشتر در سالهای 2000 و 2007 اعلامیه های مربوط به نشست های رهبران دو کشور را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تقاضای رییس پارلمان کره جنوبی برای تصویب توافق ماه آوریل رهبران دو کره

تقاضای رییس پارلمان کره جنوبی برای تصویب توافق ماه آوریل رهبران دو کره