مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 شهریور 1397 ساعت 12:402018-09-01اقتصادي

خروج 30 میلیارد دلار سرمایه ارزی از کشور


با توجه به فاصله زیاد نرخ واقعی ارز با بازار آزاد و ثانویه، یکی از اعضای سابق اتاق بازرگانی گفت:جهش نرخ دلار و قیمت فعلی آن اصلا منطقی نیست که در این میان خروج ارز از کشور که حدود 20 تا 30 میلیارد دلار است و واسطه گران نقش اساسی داشته اند.

- اما با توجه به منابع ارزی موجود اگر سیاست ها درست اتخاذ شوند، دلار ارزان می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، براساس آنچه فعالان حوزه اقتصاد و دست اندر کاران بازار بر آن تاکید دارند، نرخ منطقی دلار 5500 تا 6000 تومان است درصورتیکه نرخ دلار در بازار ثانویه و بازار آزاد حتی به دو برابر قیمت واقعی و معقول خود رسیده است.

ضمن آنکه ذخایر ارزی ایران بیش از 110 میلیارد دلار است که برای روز مبادا در نظر گرفته شده و دولت در عرضه آن صرفه جویی می کند تا منابع ارزی حفظ شود.

دولت پیشگیری می کند تا با آغاز دور دوم تحریم ها، اگر درآمدهای ارزی حاصل از نفت بسیار کاهش پیدا کند بتواند با حفظ ذخایر ارزی، کشور را مدیریت کند.

به همین دلیل نرخ ارز مبادله ای را چنان بالا برده که میزان مصرف را کاهش دهد و باعث تعادل بین درآمد ارزی در آینده و مصارف باشد.

جهش نرخ دلار منطقی نیست در این باره سید کاظم دوست حسینی هم به عنوان یکی دیگر از کارشناسانی که که بر منطقی نبود نرخ ارز گلایه دارد، می گوید اگر بخواهیم برای دلار نرخ واقعی تعیین کنیم باید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خروج 30 میلیارد دلار سرمایه ارزی از کشور

خروج 30 میلیارد دلار سرمایه ارزی از کشور