مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 شهریور 1397 ساعت 13:352018-09-01اجتماعي

ثریا در نقطه صفر مرزی دیدنی است + تصاویر


چشمه ثریا در منطقه ای به نام بورالان یکی از مناطق بسیار زیبا و نادر در شمالی ترین نقطه آذربایجان غربی درشهر ماکو است که با توجه به اهمیت ژئوپولتیکی این منطقه، - دارای ویژگیهای خاصی نسبت به سایر چشمه ها است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، چشمه ثریا در آخرین نقطه مرزی کشور جمهوری اسلامی ایران با 11 هکتار وسعت علاوه بر ترکیه با جمهوری نخجوان و ارمنستان هم، مرزمشترک دارد.

چشمه پرآب (چشمه ثریا) از سرشاخه رودخانه ارس تغزیه می کند که تالاب های متعدد این چشمه در فصول مختلف سال پذیرای پرندگان است و مجاورت با کوه های پوشیده از برف آرارات در خاک ترکیه و حضور عشایر و روستاهای متعدد با فرهنگ ها و آداب و رسوم های مختلف و بالاخره همسایگی با سه کشور، یکی از قطب های گردشگری ایران و طبیعت گردی را به وجود آورده است.

این چشمه با وسعت بی نظیرش میزبان انواع اردک ها، غازهای وحشی، از قبیل اردک سرسبز، سونا، آنگوت، کشیم کوچک، کشیم بزرگ و مهمترین آنهاکه گستره تولید مثل و وجود آنها در این چشمه بیستر احساس می شود شامل حواصیل شب، حواصیل ارغوانی و حواصیل سفید است.

بورالان ، دشتی پهناور بوده که به بهشت گمشده آذربایجان معروف است و 32 روستا و بیش از 1500 خانوار روستایی و عشایری را با نزدیک به 100 هزار واحد دامی که تقریبا بیش از سه برابر توان اکولوژیک مراتع است را در خود جای د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثریا در نقطه صفر مرزی دیدنی است + تصاویر

ثریا در نقطه صفر مرزی دیدنی است + تصاویر