مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 شهریور 1397 ساعت 01:202018-09-02فرهنگي

استقبال نوجوانان از عاشقانه های ادبیات کهن


لاله جعفری درباره استقبال کودکان و نوجوانان از بازنویسی آثار کهن گفت: تجربه ای که برای خودم از کتاب «ویس و رامین» حاصل شد نشان داد که علاقه نوجوانان به خواندن داستان های عاشقانه از آثار کهن فراوان است.

- لاله جعفری درباره استقبال کودکان و نوجوانان از بازنویسی آثار کهن گفت: تجربه ای که برای خودم از کتاب ویس و رامین حاصل شد نشان داد که علاقه نوجوانان به خواندن داستان های عاشقانه از آثار کهن فراوان است.

این نویسنده ادبیات کودک و نوجوان در گفت وگو با ایسنا، استقبال بچه ها را از آثار بازنویسی شده وابسته به موضوع دانست و گفت: داستان هایی که دارای مضمون عاشقانه است برای بچه ها جذابیت دارد.

همچنین آثاری همانند شاهنامه روحیه حماسی و ماجراجویانه دارد؛ هنگامی که بازنویسی می شود با استقبال خوبی مواجه می شود و به شخصه در جلساتی که با بچه ها داشتم شاهد استقبال آن ها از بازنویسی ویس و رامین بودم.

او در ادامه درباره آثار کهنی که قابلیت بازنویسی برای کودکان و نوجوانان را دارند بیان کرد: داستان های کلیله و دمنه که در فضاهای روستایی و مشابه آن است برای بچه ها در دنیای امروز جذابیتی ندارد؛ مگر این که بازآفرینی شود چون دست نویسنده باز است و می تواند تغییراتی را انجام دهد که برای بچه ها خوشایند است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استقبال نوجوانان از عاشقانه های ادبیات کهن

استقبال نوجوانان از عاشقانه های ادبیات کهن