مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 شهریور 1397 ساعت 12:302018-09-03اجتماعي

عجایبی که در روستای سنگی ایران می بینید + تصاویر


دست نقاش طبیعت و ذوق الوندنشینان، تلفیقی هنرمندانه از خشت، سنگ و طبیعت بکر را رقم زده و روستایی سنگی با ابهتی شگفت انگیز به نام ورکانه را پدید آورده است.

- روستای گردشگری ورکانه در استان همدان با قدمت 400 ساله در 20 کیلومتری جنوب شرقی شهر همدان و در دل دره آبشینه قرار گرفته و از آنجا که سنگ، اصلی ترین مصالح به کار رفته در ساخت بناهای این روستا است به روستای سنگی شهرت یافته است.

روستای ورکانه همدان که به عنوان نگین گردشگری روستایی این استان شهرت یافته است با سنگ های لاشه که تمام کوچه های آن را احاطه کرده اند و زیر نورهای موضعی به رنگ قهوه ای سوخته درمی آیند، تصاویر اروپای دوران رنسانس را یادآور می شود.

بافت کالبدی، چشم اندازهای طبیعی، سادگی معماری خانه ها، بافت متراکم روستا و استفاده از مصالح بومی و محلی، این روستا را در میان 20 روستای هدف گردشگری استان همدان به یکی از شاخص ترین روستاها تبدیل کرده است.

کوچه باغ های باریک و پر پیچ و خم و شیب داری که هم پا و مطابق با جریان طبیعی جوی آب ساخته شده، چشمه های فراوان میان روستا، درختان سر به فلک کشیده و خانه های قدیمی با پنجره ‏های مشبک چوبی و معماری سنتی روستا هوش از سر گردشگر می رباید و هر بیننده ای را به تحسین این همه زیبایی وا می دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عجایبی که در روستای سنگی ایران می بینید + تصاویر

عجایبی که در روستای سنگی ایران می بینید + تصاویر