مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 شهریور 1397 ساعت 17:362018-09-03اجتماعي

مقبره ای کوچک برای بزرگ ترین چهره علمی جهان


در نقطه ای از شهر تفرش پیکری در آغوش خاک آرام گرفته است که با وجود بزرگی نام و شخصیتش، مقبره ای کوچک دارد، پرفسور حسابی بنا به وصیتش در تفرش به خاک سپرده شد اما این مقبره کوچک در شن بزرگ ترین چهره علمی جهان نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک، محمود حسابی سوم اسفند 1281 در تفرش چشم به جهان گشود و 12 شهریور 1371 در ژنو جان به جان آفرین تسلیم کرد.

محمودخان میرزاحسابی معروف به پروفسور حسابی، فیزیکدان، وزیر آموزش و پرورش و بنیان گذار فیزیک دانشگاهی در ایران بود که آوازه و شهرت جهانی داشت و از افتخارات استان مرکزی محسوب می شد.

پدر فیزیک ایران ‪به خوبی با قرآن کریم آشنا بود و به گلستان و بوستان سعدی و غزلیات حافظ تسلط داشت، وی چهار زبان زنده دنیا را فراگرفته و در هنر موسیقی نیز دستی بر آتش داشت   دکتر حسابی که از نوابغ دوره خود بود توانست تا قبل از 20 سالگی لیسانس ادبیات ، لیسانس بیولوژی و مدرک مهندسی راه و ساختمان را گرفته و پس آن در رشته های پزشکی ، ریاضیات و ستاره شناسی به تحصیلات آکادمیک پرداختند.

    پروفسور حسابی که دورانی از عمرش را برای تحصیل در فرانسه سپری کرده بود، لقب پدر علم فیزیک و مهندسی نوین ایران را کسب و بالاترین نشان علمی فرانسه را دریافت کرد، وی همچنین موفق به کسب عنوان پرافتخار مرد اول علمی جهان شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقبره ای کوچک برای بزرگ ترین چهره علمی جهان

مقبره ای کوچک برای بزرگ ترین چهره علمی جهان