مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 شهریور 1397 ساعت 10:462018-09-05اقتصادي

اجلاس جهانگردی UNWTO در علیصدر/ فریاد بهشت خاموش


شرکت سیاحتی علیصدر یکی از اعضای سازمان جهانی گردشگری آبان ماه امسال میزبان اجلاس جهانگردی UNWTO است و از هر نظر خود را برای برگزاری آن آماده کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، غار علیصدر یکی از غارهای تالابی ایران و از معدود غارهای آبی جهان است، این غار بزرگ آبی جهان، در اتفاعات روستای علیصدر شهرستان کبودراهنگ واقع شده است.

ارتفاع غار از سطح دریا 2100 متر است و محوطه غار دالان های پیچ در پیچ و دهلیزهای متعددی دارد که از مجموعه رشته آب ها، دریاچه بزرگی در درون غار بوجود آمده و از این رو نفوذ به ژرفای غار تنها با قایق میسر است.

غار علیصدر یکی از دیدنی های جهانگردی استان همدان است که به عنوان بیست و سومین اثر طبیعی ملی، در فهرست آثار ملی نیز به ثبت رسیده است.

غار علیصدر از بسیاری جهات به ویژه به علت وجود گذرگاه های ممتد آبی و دریاچه های وسیع و قابل قایقرانی که در سرتاسر غار گسترده شده اند، یکی از زیباترین جلوه های طبیعی ایران و جهان و پدیده ای منحصر به فرد به شمار می رود.

غار علیصدر بسیار زیبا و شگفتی ساز است و فقط در معدودی از غارهای جهان مثل غار مولیس در فرانسه و غارهای شوالیه و بوکان در استرالیا چنین زیبایی های خیره کننده ای وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجلاس جهانگردی UNWTO در علیصدر/ فریاد بهشت خاموش

اجلاس جهانگردی UNWTO در علیصدر/ فریاد بهشت خاموش