مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 شهریور 1397 ساعت 10:202018-09-08اقتصادي

نرخ باسوادی از 48 به 87 درصد رسیده است


وزیر آموزش و پرورش با اشاره به افزایش درصد باسوادی از 48 درصد در سال 1355 به بالغ بر 87درصد در سال 1396 گفت: ورود آموز‏ش مهارت های رایانه ای به چرخه سوادآموزی کشور، - تنوع بخشی به شیوه‏ های سوادآموزی از جمله آموزش از طریق تبلت و تلویزیون، ایجاد و توسعه مراکز یادگیری محلی با هدف ترویج آموزش‏های مهارتی و حقوق شهروندی و آموزش اتباع خارجی از جمله توفیقات درحوزه نهضت سوادآموزی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سید محمد بطحایی به مناسبت روز جهانی سواد آموزی پیامی صادر کرد که به این شرح است: سوادآموزی یکی از مؤلفه های اساسی تعالی بخش ادیان آسمانی بویژه دین مبین اسلام و آغازی بر حرکت انسان ها در جهت بهبود زندگی و حقی از حقوق اولیه‏ بشر است که موجب کاهش فقر، مرگ و میر و توسعه پایدار می شود.

روز جهانی سوادآموزی، نماد اراده تمامی کشورها در مقابله و مبارزه با جهل و نادانی و آگاه سازی آحاد مردم نسبت به راه های رشد و بالندگی و حفظ و حراست از کرامت انسانی است.

نام گذاری این روز در سال 2018 با عنوان سوادآموزی و توسعه مهارت‏ها ، نشانگر توجه و تأکید بر ضرورت مهارت آموزی در کنار سواد خواندن و نوشتن و در نتیجه توانمندسازی مردم برای ورود به عرصه‏ی تلاش، تولید، استقلال و زندگی با عزت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نرخ باسوادی از 48 به 87 درصد رسیده است

نرخ باسوادی از 48 به 87 درصد رسیده است