مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 شهریور 1397 ساعت 12:452018-09-08اقتصادي

پاییزی پر از اما و اگر/ذخیره ای اندک برای آب شرب اصفهان


ذخیره سد زاینده رود اواخر سال گذشته از خطر قرمز عبور کرد و شرایط تامین آب شرب اصفهانی بحرانی اعلام شد، با وجود بارش های خوب بهاره مدیریت استان به سختی تابستان امسال را گذراند.

- با این وجود گزارش های موجود حاکی از این است که در دو ماه آینده اصفهان بارش های خوبی را نخواهد داشت بنابراین تامین آب شرب در پاییز با اما و اگرهایی همراه است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، هفته گذشته مدیرکل دفتر مدیریت بحران منابع آب ایران در گزارشی اعلام کرد که تمامی سدها باید ذخیره ای استراتژیک برای مدت 18 ماه داشته باشند که در 46 سد کشور ما شرایط ذخیره استراتژیک را برای این بازه زمانی نداریم.

به گفته سیف الله آقا بیگی این وضعیت ناشی از تغییرات جوی و کاهش محسوس بارندگی ها است و بر اساس الگوی بارندگی که در کشور وجود دارد مطمئنا تا پایان سال آبی جاری اتفاقی خاصی نخواهد افتاد و پرونده سال آبی 96-97 با 169 میلیمتر بارندگی بسته خواهد شد، هم چنین با این شرایط در طبیعت برای اکثر نقاط کشور تا ماه های مهر و آبان نیز بارش جدی نخواهیم داشت، بنابراین همواره میزان مصرف و خروجی سدها از میزان ورودی آب به آنها بیشتر خواهد بود.

بنابر این آمارها و هشدارهای قبلی وزارت نیرو وضعیت تامین آب شرب کشور طی پاییز 97 دوباره در وضعیت بحرانی قرار دارد و اصفهان نیز در این شرایط مستثنا نیست و شاید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاییزی پر از اما و اگر/ذخیره ای اندک برای آب شرب اصفهان

پاییزی پر از اما و اگر/ذخیره ای اندک برای آب شرب اصفهان