مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 شهریور 1397 ساعت 17:102018-09-08فرهنگي

میر شکرایی آیینه فرهنگ ایرانی


محمد میر شکرایی به مثابه آیینه ای است که می توان در وجود، زندگی، سلوک وفعالیت هایی که انجام داده تا حد زیادی قد و بالای فرهنگ ایرانی را دید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری ، سید محمد بهشتی رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، با تأکید براین که تعداد کمی مردم شناس داریم که در این رشته تحصیل کرده اند، تخصص و تألیفاتی دارند ولی مردم را نمی شناسند، در مراسم نکوداشت این مردم شناس پیشکسوت همچنین بیان کرد: میر شکرایی از جمله آن دسته از مردم شناسانی است که مردم را می شناسد، این یک وجه تمایز بزرگ به حساب می آید چون در روزگاری زندگی می کنیم که بین سواد و شناخت فاصله افتاده است.

بهشتی وجود آدم هایی را که تنها سواد ندارند بلکه مردم را نیز می شناسند، در این روزگار گرانبها دانست و افزود: البته این امر در همه ی حوزه ها و نه تنها مردم شناسی امری گرانبهاست، به خصوص در حوزه های فرهنگی این قضیه وضعیت خاصی پیدا می کند، یعنی در حوزه های فرهنگی و رشته هایی که با موضوع میراث فرهنگی سر و کار دارد، تفاوت می کند .

وی با بیان این که شناخت مردم موکول به خواندن کتاب و سواد نیست بلکه وابسته به انس است که می تواند منجر به تقرب شود، ادامه داد: همان اندازه که نمونه ای مانند میر شکرایی بسیار ارزشمند است نقطه مقابلش هم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میر شکرایی آیینه فرهنگ ایرانی

میر شکرایی آیینه فرهنگ ایرانی