مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 شهریور 1397 ساعت 12:462018-09-09اقتصادي

برخی واردکنندگان برای پرداخت مابه التفاوت ارزی مقاومت می کنند


عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس می گوید دولت برای آنکه کمبودی در بازار نباشد نهایت همکاری برای ترخیص کالا از گمرک ها داشته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک به نقل از خانه ملت، محمد حسینی با اشاره کمبود کالا در بازار و عدم ترخیص مواد اولیه از گمرک ها، اظهار داشت: با توجه به سیاستی که ابتدای سال دولت درباره تخصیص ارز اتخاذ کرده بود متقاضیان بر اساس میزان سفارشی که داشتند با ارز دولتی ثبت سفارش کردند و در پروسه تخصیص ارز قرار گرفتند تا با واردات تولید در کشور ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: پس از اینکه دولت نتوانست این سیاست را به طور کامل پیاده و ارز همه کالاهای وارداتی تأمین را کند اولویت بندی کرد و با تشکیل بازار ثانویه بعضی از کالاهای مورد نیاز ارز 4 هزار و 200 تومان اختصاص نداد تا این کالاها با ارز مبادله ای حاصل از صادرات تأمین شوند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: در این بین بسیاری از تولیدکنندگان که با ارز دولتی ثبت سفارش کالاها را انجام داده بودند برای ترخیص کالا باید مابه التفاوت ارزی هر دلار 2 هزار و 800 تومان پرداخت کنند که این تصمیم با مقاومت برخی تولیدکنندگان مواجه شد.

حسینی بیان کرد: بسیاری از تولیدکنندگان تأکید دارند که با افزایش قیمت تمام شده حجم تولید و به دنبال آن فروش کاهش پیدا می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برخی واردکنندگان برای پرداخت مابه التفاوت ارزی مقاومت می کنند

برخی واردکنندگان برای پرداخت مابه التفاوت ارزی مقاومت می کنند