مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 شهریور 1397 ساعت 14:562018-09-11سياسي

از خیمه سوزی ترک های «طاقانک» تا راز عَلم گردانی عزاداران «بنی » در گرداب


علم گردانی و فرو بردن علم در قدمگاه گرداب «بِن»، خیمه سوزی در شهر »طاقانک»، چاق چاقو در سامان، گل زنی در شهرستان بن، مراسم آقا سلام و تعزیه خوانی در نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری بخشی از آیین هایی است که در ماه محرم در کنار زنجیرزنی و سینه زنی اجرا می شود.

- از خیمه سوزی ترک های طاقانک تا راز عَلم گردانی عزاداران بنی در گرداب علم گردانی و فرو بردن علم در قدمگاه گرداب بِن ، خیمه سوزی در شهر طاقانک ، چاق چاقو در سامان، گل زنی در شهرستان بن، مراسم آقا سلام و تعزیه خوانی در نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری بخشی از آیین هایی است که در ماه محرم در کنار زنجیرزنی و سینه زنی اجرا می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرکرد، ماه محرم و صفر یکی از بهترین فرصت ها برای زدودن غبار از قلب ها با ریختن اشک برای سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) است و هر ساله آیین های عزاداری این ایام در نقاط مختلف کشور با رنگ و بوی حسینی برگزار می شود و مرد و زن، کوچک و بزرگ در این آیین ها شرکت می کنند.

مقام معظم رهبری در رابطه با شرکت در مراسمات و آیین های عزاداری امام حسین (ع) می فرمایند: مسلما شرکت در مجالس مذکور ثواب اخروی دارد؛ اما ثواب اخروی مجالس عزا از چه ناحیه و به چه جهت است؟ مسلما مربوط به جهتی است که اگر آن جهت نباشد، ثواب هم نیست؛ بعضی از مردم متوجه این نکته


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از خیمه سوزی ترک های «طاقانک» تا راز عَلم گردانی عزاداران «بنی » در گرداب

از خیمه سوزی ترک های «طاقانک» تا راز عَلم گردانی عزاداران «بنی » در گرداب