مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 شهریور 1397 ساعت 13:402018-09-12پزشكي

مردم مازندران مستعد چاقی اند


یک متخصص قلب و عروق در مازندران گفت: بیماری های قلبی در مازندران به دلیل کم تحرکی، مصرف برنج فراوان و عادات بدغذایی شیوع بیشتری نسبت به مناطق دیگر دارد.

- *مازندران در جدال با بیماری های قلبی مریم نباتی، متخصص قلب و عروق و فلوشیپ اکوکاردیوگرافی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گفت و گو با ایسنا با بیان این که بیماری قلبی در مازندران شیوع بیشتری دارد، اظهار کرد: این امر شاید به دلیل کم تحرکی و یا مشکلات ژنتیکی باشد که در این راستا طرح خطرسنجی سکته قلبی از سال گذشته به صورت رایگان آغاز شده که از برنامه های طرح تحول سلامت در راستای کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی است.

وی افزود: با توجه به این که بیماری قلبی در کل ایران شایع است اما این بیماری در مازندران شیوع بیشتری دارد.

نباتی با اشاره به این که بیمارانی که به بیمارستان ها و مراکز قلب مراجعه می کنند، عمدتاً به آنژیو، آنژیوپلاستی و جراحی قلب نیاز دارند، تصریح کرد: در آمار کلی بیماری های عروق کرونری در مازندران بالاتر است.

*لزوم تغییر در رژیم غذایی مردم مازندران متخصص قلب و عروق و فلوشیپ اکوکاردیوگرافی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در مورد راه های پیشگیری از بیماری های قلبی خاطرنشان کرد: تغییر رژیم غذایی و ذائقه مردم مازندران مهم ترین راهکار در پیشگیری از بیماری های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مردم مازندران مستعد چاقی اند

مردم مازندران مستعد چاقی اند