مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 23 شهریور 1397 ساعت 20:512018-09-14سياسي

FATF به بهانه شفافیت حاکمیت دولت ها را نقض می کند


طهماسب مظاهری با اشاره به خطر نقض حاکمیت دولت ها از طریق FATF و به بهانه شفافیت گفت: اگر قرار است با FATF همکاری کنیم، باید با حفظ قدرت حاکمیت دولت ایران باشد و بند هایی که اختیار تصمیم گیری را برای دولت نقض می کند، - اصلاح کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، طهماسب مظاهری با بیان اینکه لایحه FATF در زمانی که بنده وزیر اقتصاد دولت آقای خاتمی بودم، به مجلس داده شد، متذکر شد: در همان زمان نیز برخی از دولتی ها می گفتند این لایحه را ارائه ندهیم.

رییس کل اسبق بانک مرکزی افزود: بنده و برخی از موافقان با این طرح از جمله آقای فرهاد رهبر، استدلال هایی را برای مخالفان آوردیم و گفتیم کسی که پول غیرقانونی را در یک معامله تجاری به کار می برد با 60 الی 70 درصد اصل پول راضی است تا پول تمیز شود، ولی کسی که پول حلال خودش را در یک کار اقتصادی به کار می گیرد، انتظار دارد اصل پولش را به اضافه یک سود متعارف، به دست بیاورد.

در این رقابت آن کسی که پول سالم دارد، شکست می خورد و کسی که می خواهد پولشویی کند، حاکم می شود و کسی که می خواهد پولشویی کند به دنبال کسب و کار تجاری نیست و کارکرد تجاری سالم فدا می شود.

وی در رابطه با تصویب قانون مبارزه با پولشویی اظهار داشت: با این استدلال و استدلال های دیگر، مجلس شورای اسلامی لایحه پولشویی را با رفع ایراداتی که ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

FATF به بهانه شفافیت حاکمیت دولت ها را نقض می کند

FATF به بهانه شفافیت حاکمیت دولت ها را نقض می کند