مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 شهریور 1397 ساعت 09:402018-09-15اجتماعي

تن این غارها درد می کند


غارها همواره بکرترین و شاید در زمره دست نیافتنی ترین محیط های طبیعی بوده اند و خوشخبتانه تاکنون کمترین میزان خسارت و تخریب بشری را متحمل شده اند یا شاید بهتر است بگوییم، - کمترین خسارت را متحمل شده بودند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بکر بودن این نقاط باعث ایجاد نوعی عطش دانستن در خصوص این محیط ها شده است و گروه های حرفه ای غارنورد به صورت مکرر و اصولی و البته دغدغه مندانه این محیط ها را در می نوردند و از ساختار دست نخورده غارها لذت می برند و حتی در مقابل تخریب دیگران مقاومت می کنند.

در کنار غارهای صعب العبور که برای درنوردیدن آنها باید به دانش و فن لازم مسلح بود، هستند غارهایی که دسترسی به آنها سهل الوصول تر است و همین امر باعث رهسپار شدن خیل عظیمی از اقشار مختلف جامعه به سمت این نقاط شده است و همین حضورهای توام با تفریح و به دور از آگاهی خسارت هایی را به این نقاط زده است.

وضعیت نامناسب غارهای در دسترس/قندیل ها با کلنگ شکسته است یکی از فعالان محیط زیست در گفت وگو با ایسنا، بیان کرد: غارها محیط های خاصی هستند که با گذر از آنها می توان به بخش های مهمی از تاریخ دست یافت.

خوشبختانه غارهایی که امکان دسترسی به آنها ساده نیست و باید با تجهیزات و علم غارنوردی و کوهنوردی به آنها وارد شد، کمتر دستخوش تغییرات دست بشر شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تن این غارها درد می کند

تن این غارها درد می کند