مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 شهریور 1397 ساعت 10:152018-09-16پزشكي

توصیه هایی درخصوص نمایش استعمال سیگار و ادوات مصرف موادمخدر در تلویزیون


یک آسیب شناس مسایل اجتماعی بر استفاده از زبان هنر در حوزه پیشگیری از اعتیاد تاکید کرد و گفت: از این زبان باید درباره انواع مواد مخدر و عوارض اعتیاد به آنها با مردم صحبت کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر مجید ابهری درباره نمایش تصویری اعتیاد در رسانه ملی گفت: نمایش برخی از صحنه های مصرف مواد مخدر یا افراد معتاد ممکن است ظاهرا جنبه آگاهی و هشدار داشته باشد اما از نظر رفتاری بدآموزی دارد لذا باید بسیار ظریف و هنرمندانه با زبان هنر درباره انواع مواد مخدر و عوارض اعتیاد به آنها و همچنین شیوه های جذب جوانان به اعتیاد با مردم صحبت شود.

وی افزود: نشان دادن ادوات مصرف مواد مخدر و انواع مواد مخدر در سیما باید به شیوه ای باشد که ایجاد حساسیت نکند و صرفاً جنبه اطلاع رسانی برای خانواده ها داشته باشد.

این آسیب شناس مسائل اجتماعی ادامه داد: در برنامه های تولیدی تلویزیون باید به عواقب اعتیاد و فرد معتاد توجه بیشتری شود در غیر اینصورت نشان دادن ابزار و ادوات مصرف مواد مخدر به تنهایی باعث ایجاد کنجکاوی بیشتر در نوجوان و جوان می شود و ممکن است پیامدها و آموزه های منفی برای آنان داشته باشد.

ابهری با انتقاد از نشان دادن سیگار در فیلم ها و برخی سریال ها یادآور شد: نشان دادن مصرف سیگار در فیلم ها و سریال هایی که در آنها شخصیت های منفی مرتکب این رفتار م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه هایی درخصوص نمایش استعمال سیگار و ادوات مصرف موادمخدر در تلویزیون

توصیه هایی درخصوص نمایش استعمال سیگار و ادوات مصرف موادمخدر در تلویزیون