مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 شهریور 1397 ساعت 13:352018-09-16سياسي

انتقاد هاشمی از سیاسی کردن هیات های حسینی


رییس شورای اسلامی شهر تهران از سیاسی کردن هیات های عزاداری حسینی انتقاد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محسن هاشمی امروز (یکشنبه ) در جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ایام عزاداری سالار شهیدان امام حسین (ع)، گفت : کشور ما در دهه محرم به حسینیه ایران تبدیل می شود ، اما شاید بتوان گفت که برخی از رفتارهای افراطی ما شیعیان به خصوص در استفاده از اشعار، آواها و .

بیشترین آسیب را به عزاداری حسینی وارد می کند.

وی با بیان این که همراه کردن خرافات و تحریفات در مراسم روزه ها باعث آسیب رساندن به مردم می شود، گفت : اما امروزه دولتی کردن ، سیاسی کردن و هیجانی کردن هیات ها سه آسیبی است که علاوه بر تحریف ها ، عزاداری حسینی را تهدید می کند.

هاشمی با اشاره به اینکه مردم عاشق امام حسین (ع) هستند و در برگزاری هر چه با شکوه تر مراسم عزاداری ایشان تلاش می کنند، گفت : بنابراین وابسته کردن عزاداری اهل بیت به دولت و بودجه دولتی آسیب زننده هستند و باعث تخریب وجهه هیات ها می شود.

رییس شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از صحبت های خود تصریح کرد: برتری گرفتن هیجانات و شور از معرفت حسینی در برخی از هیات ها و عزاداری ها و همچنین استفاده از نواهای غیر متناسب با فرهنگ و استفاده از موسیقی های شبیه جاز در عزاداری و به کار گرفتن اشعار نازل نه تنها تکریم اهل بیت نی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد هاشمی از سیاسی کردن هیات های حسینی

انتقاد هاشمی از سیاسی کردن هیات های حسینی