مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 شهریور 1397 ساعت 09:502018-09-17پزشكي

توصیه ای به والدین برای انتخاب و خرید بازی ها رایانه ای کودکانشان


یک روانشناس تخصصی کودک با بیان اینکه معایب بازی های رایانه ای برای کودکان بیشتر از مزایای آن است، گفت: تحقیقات نشان داده کودکانی که روزانه بیش از دو ساعت وقت خود را صرف بازی های رایانه ای و ویدیویی می کنند دو برابر بیشتر دچار اختلال در تمرکز و یادگیری می شوند.

- دکتر منصوره فضیلتی در گفت وگویی با ایسنا، با اشاره به اینکه بازی های رایانه ای در نوع شکل گیری شخصیت کودکان بسیار تاثیرگذار است، بیان کرد: شکل گیری رفتارهای مختلف در کودکان بیشتر از طریق مشاهده رفتارهای دیگران و الگوبرداری از آنهاست و باتوجه به اینکه بخش عمده شخصیت کودکان در حال شکل گیری است؛ همانندسازی و الگوبرداری تاثیر زیادی در یادگیری آنها دارد.

وی ادامه داد: ذهن کودکان نسبت به بزرگسالان بیشتر تحت تاثیر موضوعات پیرامونی و درگیر محتوای موضوعاتی که با آن مواجه می شوند، است؛ هیجانات بازی ها بر شخصیت آنها بسیار تاثیرگذار است بنابراین رفتار کودک به مرور با محتوا و هیجان بازی های رایانه ای همسو خواهد شد.

به خصوص بازی هایی که شخصیت بازی سعی دارد با پرخاشگری و زورگویی حق دیگران را ضایع کند و به آنچه که می خواهد برسد.

این روانشناس تخصصی کودک که معتقد است کودکان می توانند با بازی های رایانه ای همذات پنداری کنند، تاکید کرد: کودکان به خصوص در سنین زیر پنج سال به دلیل ق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه ای به والدین برای انتخاب و خرید بازی ها رایانه ای کودکانشان

توصیه ای به والدین برای انتخاب و خرید بازی ها رایانه ای کودکانشان