مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 شهریور 1397 ساعت 16:052018-09-17اجتماعي

ارزیابان یونسکو «جنگل های هیرکانی» را بررسی می کنند


ارزیابان یونسکو برای بررسی پرونده جنگل های هیرکانی با هدف ثبت در فهرست میراث جهانی، هفته سوم مهرماه به ایران سفر می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی معاونت میراث فرهنگی، محمد حسن طالبیان معاون میراث فرهنگی با اعلام این خبر گفت: پرونده جنگل های هیرکانی به عنوان دومین اثر طبیعی با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور و بنیاد سوکوـ آلمان برای ثبت در فهرست جهانی برای سال 2019 آماده شده است.

او با اشاره به تکمیل پرونده ثبت جهانی جنگل های هیرکانی در زمستان 96، انجام بررسی های تکنیکی پرونده ارسالی و بازدیدهای میدانی از محدوده های مورد درخواست ثبت جهانی افزود: قرار است این پرونده در نشست کمیته میراث جهانی سال 2019 میلادی به عنوان دومین اثر میراث طبیعی کشور بعد از بیابان لوت مطرح شود.

طالبیان با اشاره به تایید ساختاری پرونده ارسالی به یونسکو افزود: در دو سال هشت نشست تخصصی در قالب شش نشست در ایران و دو نشست در آلمان با حضور متخصصان بنیاد سوکو آلمان، کارشناسان و صاحبنظران ایرانی از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور و دانشگاه تربیت مدرس در استان های شمالی کشور به منظور بررسی تکنیکی محتویات و آگاهی افزایی جوامع محل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارزیابان یونسکو «جنگل های هیرکانی» را بررسی می کنند

ارزیابان یونسکو «جنگل های هیرکانی» را بررسی می کنند