مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 شهریور 1397 ساعت 18:562018-09-18فرهنگي

شعر شهریار برای امام رضا (ع)


یکی از آثار ماندگار شهریار شعری است که او برای امام رضا (ع) سروده است، این شعر برای نخستین بار همزمان با روز بزرگداشت شعر و ادب پارسی منتشر می شود.

- یکی از آثار ماندگار شهریار شعری است که او برای امام رضا (ع) سروده است، این شعر برای نخستین بار همزمان با روز بزرگداشت شعر و ادب پارسی منتشر می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری دانشجو، همزمان با 27 شهریور روز بزرگداشت شهریار که به نام روز شعر و ادب پارسی هم نام گرفته است برای نخستین بار شعر شهریار درباره امام رضا (ع) با دستخط شاعر منتشر می شود.

دل ها که آرزوی امام رضا کنندگویا زیارت علی مرتضی کنند چون زنگ ماروان دل عشاق میطپدچون زائران روانه به دارالرضا کنند در حسرت طواف تو ای آشیان قدسدل های پر شکسته، چه پر ها که وا کنند مردم به پیک آه پیایی پیادگانآتش سودر مرکب باد صبا کنند آنجا طلای گنبد و گلدسته کیمیاستوز کیمیای آن مس قلبت طلا کنند یک کاروان شوق به سودای مشهدندکآن صحن را به شور و نوا نینوا کنند چاوش اگر به اهل قبور این صلا دهندخیزند مردگان و قیامت به پا کنند ما را جواب کرده طبیبان و می رویمآنجا که درد ها به دعایی دوا کنند فرض است این زیارت و باید ادا به وقتاهل خدا فریضه نشاید قضا کنند؟ تا بازگشت قافله چشمان در انتظارکز کیمیای گرد رهش توتیا کنند نامرد جبفه خوار مرادی ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شعر شهریار برای امام رضا (ع)

شعر شهریار برای امام رضا (ع)