مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 شهریور 1397 ساعت 23:252018-09-18اقتصادي

افزایش 50 درصدی ترکیبات ضد التهاب بابونه توسط محققان کشور


محققان یکی از شرکت های مستقر در مرکز رشد دانشگاه قم در مطالعات خود با تولید بذر گونه ای از گیاه دارویی بابونه موفق به افزایش 50 درصدی ترکیبات ضد التهابی این گیاه شدند.

- افزایش 50 درصدی ترکیبات ضد التهاب "بابونه"توسط محققان کشور محققان یکی از شرکت های مستقر در مرکز رشد دانشگاه قم در مطالعات خود با تولید بذر گونه ای از گیاه دارویی بابونه موفق به افزایش 50 درصدی ترکیبات ضد التهابی این گیاه شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، گیاهان دارویی یکی از منابع بسیار ارزشمند در گستره وسیع منابع طبیعی ایران هستند که در صورت شناخت علمی، کشت، توسعه و بهره برداری صحیح می توانند نقش مهمی در سلامت جامعه، اشتغال زایی و صادرات غیر نفتی داشته باشند.

از این رو لزوم تحقیقات همه جانبه و بهره برداری صحیح از این گیاهان به ویژه در شرایطی که استفاده جهانی از گیاهان دارویی در صنایع آرایشی و بهداشتی، دارویی و غذایی این گونه شتاب گرفته است، لازم و ضروری است.

بر این اساس یکی از شرکت های فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه قم بر پایه دانش و تجربه خود اقدام به توسعه کشت این گیاهان کرد که برای این منظور با کشت پایلوت برخی گیاهان دارویی فعالیت خود را شروع و در سال 89 کشت وسیع گیاه دارویی بابونه را اجرایی کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 50 درصدی ترکیبات ضد التهاب بابونه توسط محققان کشور

افزایش 50 درصدی ترکیبات ضد التهاب بابونه توسط محققان کشور