مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 شهریور 1397 ساعت 09:502018-09-20اقتصادي

اراضی کشاورزی گیلان مورد تهدید تغییرکاربری و آلودگی زیست محیطی


رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: از مردم و مسئولان تقاضا دارم که همه دست به دست یکدیگر بدهیم و نگذاریم زمین های کشاورزی گیلان درگیر آلودگی زیست محیطی شده و یا تغییر کاربری پیدا کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علیرضا شعبان نژاد با بیان این که در استان گیلان سه مسیر از جمله منطقه آزاد انزلی، بندر انزلی و بندر آستارا برای واردات و صادرات وجود دارد که اخیرا راه آهن آستارا- آستارا که گیلان را به کشور آذربایجان متصل می کند نیز اضافه شده است، گفت: از این مسیرها حجم بسیار زیادی واردات و صادرات صورت می گیرد.

پیش از صادرات در قرنطینه هایی که داریم نظارت بسیار شدیدی بر محصولات صادراتی اعمال می کنیم و به منظور تسریع در کار، بخش خصوصی را نیز مشارکت داده ایم و هم اکنون مرحله ای که طی چند روز طی می شد در عرض چند ساعت قابل انجام است.

وی افزود: در پی سرعت بخشیدن به صادرات، بسیاری از تجار دیگر استان ها مسیر صادرات خود را تغییر داده اند و از طریق گیلان اقدام می کنند.

شعبان نژاد ادامه داد: به طور کلی، صادرات محصولات کشاورزی گیلان از نظر وزنی و ارزش ریالی روند رو به رشدی را طی می کند.

وی در خصوص وضعیت تولید و بازار مرغ گیلان گفت: سالانه حدود 160 هزار تن گوشت مرغ معادل 5 درصد تولید کشور از طریق گیلان تأمین می شود و 25 درصد از تولید جوجه و مرغ مادر نیز در این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اراضی کشاورزی گیلان مورد تهدید تغییرکاربری و آلودگی زیست محیطی

اراضی کشاورزی گیلان مورد تهدید تغییرکاربری و آلودگی زیست محیطی