مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 مهر 1397 ساعت 11:102018-09-24پزشكي

فرهنگ سازی، مهم ترین عامل در گرایش مادران به زایمان طبیعی


​مسئول بلوک زایمان بیمارستان بوعلی سینای خرم دره گفت: فرهنگ سازی مهم ترین عامل در افزایش علاقه مندی به زایمان طبیعی است.

- معصومه قنبری در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه جشنواره بیمارستانی ترویج زایمان طبیعی با حضور مادران باردار، کارشناسان برنامه مادران و مسئولان بیمارستانی و شبکه بهداشت شهرستان در بیمارستان بوعلی سینا خرم دره برگزار شد، اظهار کرد: طی این جشنواره کلاس آموزش مادران باردار توسط بیمارستان و مرکز بهداشت شهرستان برگزار شد.

وی اظهار کرد: بازدید از بلوک زایمان مرکز، پخش فیلم آموزشی زایمان بی درد و مزایای زایمان طبیعی نسبت به سزارین، عملکرد بلوک زایمان و ارائه پمفلت و کتابچه های آموزشی، از دیگر برنامه های این دوره از جشنواره بود.

قنبری با اشاره به مزایای بی شمار زایمان طبیعی نسبت به سزارین، عنوان کرد: از مهم ترین مزایای زایمان طبیعی نسبت به سزارین می توان به کمتر بودن دوران نقاهت زایمان طبیعی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در این نوع زایمان مادر سریع به شرایط قبل از بارداری باز می گردد و زودتر سر پا می شود، افزود: در سزارین مادر به علت درد محل جراحی مادر دیرتر بهبود می یابد و بدون استفاده از مسکن نمی تواند کارهای شخصی خود را انجام دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرهنگ سازی، مهم ترین عامل در گرایش مادران به زایمان طبیعی

فرهنگ سازی، مهم ترین عامل در گرایش مادران به زایمان طبیعی