مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 مهر 1397 ساعت 11:452018-09-24اقتصادي

تولید سالانه 130تن شیره آنغوزه از مراتع کهگیلویه و بویراحمد


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سالانه 130 تن شیره گیاه دارویی آنغوزه در کهگیلویه و بویراحمد تولید می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، عزت الله بهشتی فر افزود: بیش از 36 هزار هکتار از مراتع این استان زیر کشت گیاه دارویی آنغوزه رفته است .

وی با بیان اینکه این استان ظرفیت های بالایی در زمینه تولید گیاهان دارویی به ویژه گیاه آنغوزه دارد، اظهارکرد: با شناسایی و ساماندهی این ظرفیت ها علاوه بر حفاظت از مراتع می توان به افزایش تولید و اشتغالزایی نیز کمک کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه صادرات این گیاه ارزآوری مطلوبی برای کشور به همراه دارد، خاطرنشان کرد: بخش زیادی از شیره تولید شده به کشورهای هند، حوزه خلیج فارس و برخی کشورهای اروپایی صادر می شود.

گودرز باقری، معاون فنی اداره کل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: قیمت هر کیلو گیاه آنغوزه 140هزار تومان است که پیش بینی می شود در هر هکتار 14 میلیون تومان نصیب بهره برداران شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، برداشت شیره آنغوزه از اواخر بهار و قبل از خشک شدن گیاه در مراتع استان آغاز و تا اواخر تابستان ادامه دارد.

هنگام برداشت بوته آنغوزه از انتهای ساقه بریده می شود، در هر فصل بوته گیاه آنغوزه 20 بار تیغ زده می شود و متوسط بر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید سالانه 130تن شیره آنغوزه از مراتع کهگیلویه و بویراحمد

تولید سالانه 130تن شیره آنغوزه از مراتع کهگیلویه و بویراحمد