موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - تامين اجتماعي - متناسب سازي - بازنشستگان تامين اجتماعي - انتخابات رياست - همسان سازي حقوق بازنشستگان - انتخابات رياست جمهوري - رياست جمهوري - همسان سازي حقوق - استقلال و پرسپوليس - بيمارستان روحاني بابل - موادفروشان - آرين بانك - زمين خواري لواسانات - اتحاديه بسكتبال غرب آسيا - جشنواره ملي روز جنگلبان - مديريت بحران آب - گازپروم - محمدرضا ميرشفيعي - ابن الدين حميدي - درباره برنامه دورهمي - گوليلمو ويكاريو - فرشاد قديري

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 مهر 1397 ساعت 14:052018-09-26سياسي

کودکان اوتیسم را ضعیف و ناتوان قلمداد نکنیم


یک عضو مرکز اوتیسم اصفهان با بیان اینکه ارتباط با کودکان اوتیسم بسیار سخت است و گاهی با تلاش های بسیار نیز، برای ارتباط به شکست می انجامد، گفت: - برای کودکان اوتیسم سخت است که بگویند به چه چیزی نیاز دارند، به ویژه در زمانی که نمی دانند چطور باید احساساتشان را منتقل کنند.

حمیدرضا عرب در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اینکه کودکان طیف اوتیسم دارای رفتارهای مختلفی هستند اظهار کرد: برخی از علت بسیاری از رفتارهای کودکان آگاه نیستند و رفتارهایی که از کودک سر می زند را ناشی از لجبازی و تربیت بد کودک می دانند.

وی ادامه داد: آنها والدین را متهمان اصلی قلمداد و در مقابل رفتار کودک جبهه گیری می کنند.

در حالی که اگر با اختلال طیف اوتیسم و عواملی که در این کودکان باعث بروز این رفتارها می شود آشنا باشند رفتار مناسبی از خود نشان می دهند و سعی می کنند که شرایط کودک و والدین آنها را درک کنند.

وی ادامه داد: اگر با یک کودک اوتیسم مواجه شدیم که به حرف هایمان توجه نمی کند، باید بدانیم این رفتار ناشی از ناتوانی در ایجاد ارتباط است.

بهتر است به جای آن که کودک را صدا کنیم، پیش او برویم و توجه او را به خود جلب کنید و با کلمات ساده حرف خود را بگوییم تا کودک خوب متوجه شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کودکان اوتیسم را ضعیف و ناتوان قلمداد نکنیم

کودکان اوتیسم را ضعیف و ناتوان قلمداد نکنیم