مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 مهر 1397 ساعت 10:302018-09-29بين الملل

ضیافت شام پر مناقشه روسای جمهور ترکیه و آلمان


رییس جمهوری آلمان با پیش کشیدن مسائل حقوق بشری در ترکیه موجب شد تا رجب طیب اردوغان آلمان را به میزبانی تروریست ها متهم کند.

سفر رییس جمهوری ترکیه با هدف بهبود روابط پر تنش میان آنکارا و برلین انجام شده بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از پایگاه خبری دویچه وله، شامگاه جمعه ضیافت شام به افتخار رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه در برلین به محل جدال تبدیل شد.

فرانک والتر اشتاینمایر، رییس جمهوری آلمان در سخنرانی خودش از وخامت اجرای قوانین و وضعیت حقوق بشری در ترکیه انتقاد کرد و در مقابل، اردوغان آلمان را به میزبانی از صدها هزار تروریست متهم کرد.

اشتاینمایر سخنانش را با ستایش روابط دیرینه میان دو کشور و نقش ترکیه در پذیرش یهودیان و آلمانی های تحت پیگرد در دوران نازی ها آغاز کرد.

او سپس به اوضاع کنونی ترکیه پرداخت و گفت که هزاران شهروند ترکیه ای با افزایش خودکامگی در دوران اردوغان مجبور به مهاجرت شدند.

اشتاینمایر تاکید کرد: هشتاد سال پیش آلمان ها پناهی در ترکیه یافتند و امروز شمار نگران کننده ای از مردم ترکیه در حال فرار از رشد سرکوب ها علیه جامعه مدنی هستند.

رییس جمهوری آلمان در ادامه سخنانش گفت: به عنوان رییس کشور آلمان، نگران آن اتباع آلمانی هستم که در ترکیه به دلایل سیاسی زندانی هستند و همچنین نگران روزنامه نگاران ترک و اع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضیافت شام پر مناقشه روسای جمهور ترکیه و آلمان

ضیافت شام پر مناقشه روسای جمهور ترکیه و آلمان