مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 مهر 1397 ساعت 12:502018-09-29اقتصادي

فارس گزارش می دهد 14 راه نرفته بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز


کارشناسان و اقتصاددانان تاکنون 14 راهکار مشخص را برای مدیریت بازار ارز مطرح کرده اند اما از مجموع این 14 راهکار فقط 3 راهکار آن به صورت ناقص اجرایی شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،  تفاوت هست بین سربازی که در زمانی مناسب اسلحه و مهمات داشته و تا فشنگ آخر را شلیک کرده با سربازی که با وجود داشتن زمان، اسلحه و مهمات کافی یک دهم آن را هم شلیک نکرده است.

  در فضای اقتصادی، راهکارهای روی میز مسئولان اقتصادی مصداق همان مهمات و اسلحه جنگی است.

  در چند ماه اخیر کارشناسان و مسئولان سابق اقتصادی در قالب مصاحبه و یادداشت راهکارهای متعددی برای مدیریت بازار ارز ارائه کردند و حتی در نشست کارشناسان اقتصادی با رییس کل بانک مرکزی در چند هفته گذشته مجددا راهکارهای مدیریت بازار ارز ارائه شد.

از جمله راهکارهای ارائه شده در این مدت به شرح زیر بوده است: _ اجازه واردات ارز و فروش ارز به همه متقاضیان توسط صرافی ها _ تهاتر ارزی بانک مرکزی با بانک ها _ ایجاد شرایط ویژه برای جذب سپرده ویژه ارزی _ معرفی سپرده پایه یورو _ راه اندازی بازار سلف ارزی _ ارائه کارت اعتباری ارزی برای مسافران و دیگر متقاضیان ارز _ ایجاد اتاق تسویه صرافان _ انتشار اوراق ارزی توسط شرکت نفتی و شرکت های پتروشیمی _ عملیات بازار باز توسط بانک مرکزی _ توسعه و اصلاح باز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس گزارش می دهد 14 راه نرفته بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز

فارس گزارش می دهد 14 راه نرفته بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز