مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 مهر 1397 ساعت 18:002018-09-29سياسي

دلایل و ریشه های روانی خودکشی


یک روانشناس در بررسی و تحلیل علل اقدام به خودکشی از سوی برخی افراد، آموزش ندادن مهارت های مقابله با وقایع و اتفاقات را از جمله مهم ترین این علل برشمرد.

- دکتر مصطفی تبریزی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به ماجرای سقوط جوانی از یک برج در بلوار مرزداران اظهارکرد: به نظر می رسد اقدام این جوان خودکشی بود.

این اقدام با هرانگیزه ای که انجام شده باشد، بسیار دردناک است چرا که نشان می دهد یک جوان نتوانسته این مهارت را پیدا کند که در مقابل اتفاق های ناگوار به شیوه عقلانی و منطقی تصمیم گیری کند، درحالی که والدین و معلمان که مسئولیت آموزش به این فرد و بطورکلی دیگران را بر عهده دارد باید به گونه ای فرد را تربیت کنند که بتوانند با ناکامی هایش مواجه شود و با راهکارهای عقلانی به حل مشکلات بپردازد.

وی با بیان اینکه متاسفانه بیشتر نوجوانان و جوانان در کشور ما در هضم بحران و ناکامی ها ناتوان هستند، گفت: این ناکامی ها سبب می شود تا فرد به دنبال راهکاری برای حل صورت مساله برود و همین امر است که سبب گرایش به مصرف موادمخدر، الکل و .

می شود و در مواقعی هم فرد به جای حل مشکلش به خودزنی، خودکشی و .

روی می آورد.

این روانشناس درباره علت اصلی ناتوانی نوجوانان و جوانان در رو به رو شدن با مشکلات گفت: این مساله را باید در سیستم تربیتی و سیستم آموزش و پرورش ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلایل و ریشه های روانی خودکشی

دلایل و ریشه های روانی خودکشی