مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 مهر 1397 ساعت 10:372018-09-30بين الملل

جدال لفظی اردوغان و رییس جمهور آلمان در ضیافت شام


تکه پرانی های حقوق بشری رییس جمهور آلمان، ضیافت شام برلین برای همتای ترکیه ای اش را به جدال لفظی بین «رجب طیب اردوغان» و «اشتان مایر» تبدیل کرد.

- تکه پرانی های حقوق بشری رییس جمهور آلمان، ضیافت شام برلین برای همتای ترکیه ای اش را به جدال لفظی بین رجب طیب اردوغان و اشتان مایر تبدیل کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، شامگاه جمعه ضیافت شامی که به افتخار رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه در ریاست جمهوری آلمان برپا شده بود به محل جدال حقوق بشری بین دو رهبر تبدیل شد.

ماجرا پس از آن شروع شد که فرانک والتر اشتاین مایر ، رییس جمهور آلمان در سخنرانی خود از وخامت اجرای قوانین و وضعیت حقوق بشری در ترکیه انتقاد کرد و در مقابل، اردوغان نیز بیکار ننشست و آلمان را به میزبانی از صد ها هزار تروریست متهم کرد.

اشتاین مایر ابتدا سخنانش را با ستایش روابط دیرینه میان دو کشور و نقش ترکیه در پذیرش یهودیان و آلمانی های تحت پیگرد در دوران نازی ها آغاز کرد.

او سپس به اوضاع کنونی ترکیه پرداخت و گفت که هزاران شهروند ترکیه ای با افزایش خودکامگی در دوران اردوغان مجبور به مهاجرت شده اند: هشتاد سال پیش آلمان ها پناهی در ترکیه یافتند و امروز شمار نگران کننده ای از مردم ترکیه در حال فرار از رشد سرکوب ها علیه جامعه مدنی هستند .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جدال لفظی اردوغان و رییس جمهور آلمان در ضیافت شام

جدال لفظی اردوغان و رییس جمهور آلمان در ضیافت شام