مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 مهر 1397 ساعت 19:512018-10-01اقتصادي

هشدار سازمان ملل درباره سالمندان تنهای ایرانی


براساس آخرین سرشماری انجام شده 81 درصد از سالمندان در ایران با اعضای خانواده زندگی می کنند، اما تعداد آن هایی که بدون همسر و خانواده زندگی می کنند نیز رو به افزایش است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، لیلا جودان در دیدار با سرپرست وزارت رفاه به مناسبت روز جهانی سالمند گفت: حدود 700 میلیون نفر دارای جمعیت بالای 60 سال در دنیا هستند که این آمار در سال 2050 به 2 میلیارد نفر می رسد و در واقع 20 درصد از جمعیت جهان را سالمندان تشکیل خواهند داد.

رییس صندوق جمعیت سازمان ملل در ایران گفت: افزایش سالمندی سریع ترین اتفاقی است که در دنیا در حال افتادن است و حتی در کشور های توسعه یافته این موضوع به وقوع می پیوندد.

ضمن این که افزایش سن سالمندی در آسیا و ایران نیز اتفاق خواهد افتاد و در آینده جمعیت سالمندی ایران نیز رو به افزایش خواهد بود.

جودان تصریح کرد: در آینده تقریباً یک سوم جمعیت کشور را سالمندان تشکیل خواهند داد به طوری که تعداد زنان سالمند از مردان بیشتر خواهد بود و براساس آخرین سرشماری انجام شده 81 درصد از سالمندان در ایران با اعضای خانواده زندگی می کنند، اما تعداد آن هایی که بدون همسر و خانواده زندگی می کنند نیز رو به افزایش است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار سازمان ملل درباره سالمندان تنهای ایرانی

هشدار سازمان ملل درباره سالمندان تنهای ایرانی