مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 مهر 1397 ساعت 13:112018-10-03اقتصادي

کشف نزدیک به 300 میلیارد ریال کالای احتکار شده در هرمزگان


ترس از اینکه احتمال دارد کالاهای اساسی و مصرفی نسبت به قیمت فعلی گران تر شود شهروندان را وامی دارد تا در خرید کالاهای موردنظر حرص و طمع بیشتری از خود نشان دهند و همین عامل باعث می شود تقاضای برای انواع کالاها شدیداً افزایش یابد و اگر این ولع از طرف فروشندگان .

- ترس از اینکه احتمال دارد کالاهای اساسی و مصرفی نسبت به قیمت فعلی گران تر شود شهروندان را وامی دارد تا در خرید کالاهای موردنظر حرص و طمع بیشتری از خود نشان دهند و همین عامل باعث می شود تقاضای برای انواع کالاها شدیداً افزایش یابد و اگر این ولع از طرف فروشندگان یا توزیع کنندگان باشد باعث کمیابی کالا در سطح کشور خواهد شد که اصطلاحاً گفته می شود کالایی احتکار شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، با توجه به افزایش قیمتی که در چندماهه گذشته در اقتصاد کشور رخ داد باعث شد که تولیدکنندگان و توزیع کنندگان کالاها نسبت به افزایش قیمت ها در آینده عکس العمل نشان دهند و از عرضه کالاها خودداری کنند که درنهایت باعث کمیابی برخی اقلام شد.

ازآنجایی که آینده اقتصاد کشور غیر شفاف و نامطمئن است و تولیدکنندگان وضعیت ناپایداری به همراه تورم پیش روی خود می بینند، بنابراین ریسک اقتصادی به خرج نمی دهند و از تولید و عرضه کالا خودداری می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف نزدیک به 300 میلیارد ریال کالای احتکار شده در هرمزگان

کشف نزدیک به 300 میلیارد ریال کالای احتکار شده در هرمزگان