مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 مهر 1397 ساعت 14:002018-10-06بين الملل

آمریکا در مسیر استراتژیک بی پایان در سوریه


حمایت موقت و مشروط آمریکا از یگان های مدافع خلق در سوریه به یک حضور دائمی علیه ایران و روسیه تبدیل شده است و به نظر می رسد واشنگتن به سمت یک مسیر استراتژیک بی پایان حرکت می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، خبرگزاری آناتولی در گزارشی نوشت: تاکتیک آمریکا مبنی بر همکاری با یگان های مدافع خلق علیه داعش که در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما، رییس جمهوری پیشین آمریکا آغاز شد و در دولت دونالد ترامپ، رییس جمهوری کنونی این کشور ادامه یافت، واشنگتن را در مسیری قرار داده است که بازگشتی ندارد.

از سال 2014 آمریکا ابتدا حمایت هوایی خود و سپس پشتیبانی تسلیحاتی خود را از این گروه به بهانه مبارزه با داعش آغاز کرد.

مقامات آمریکایی مدعی هستند که حمایت از این گروه محدود و مشروط به مبارزه علیه داعش است اما سپس واشنگتن بیش از 2000 سرباز به منطقه اعزام کرد و فرودگاه ها و پایگاه هایی نظامی را در مناطق تحت کنترل یگان های مدافع خلق کرد ساخت.

بنا بر اعلام منابع محلی، آمریکا 13 پایگاه نظامی عملیاتی در مناطق تحت کنترل یگان های مدافع خلق از جمله حسکه، رقه، منبج، عین العرب (کوبانی) و تل ابیض در سوریه تاسیس کرد.

همچنین آمریکا یک پایگاه نظامی نزدیک بزرگترین میدان نفتی العمر و آخرین دژ داعش در منطقه هجین در شمال استان دیرالزور بنا کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا در مسیر استراتژیک بی پایان در سوریه

آمریکا در مسیر استراتژیک بی پایان در سوریه