مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 مهر 1397 ساعت 08:202018-10-07سياسي

تاکید بر توسعه مناسبات فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی ایران و ترکیه


دیدار هیأت پارلمانی ایران با هیأت پارلمانی ترکیه ای در حاشیه نشست کمیته فرهنگی و اجتماعی کمیته زنان پارلمان های آسیایی در روز 14 مهر با هدف گسترش همکاری ها و تبادل تجارب دو کشور برگزار شد.

- سیده فاطمه ذوالقدر در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به این دیدار گفت: قطعنامه های خوبی به خصوص در حوزه همکاری های پارلمانی به تصویب رسید که بر اساس آنها زمینه توسعه به ویژه در حوزه زنان فراهم خواهد شد.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به سخنان هیات پارلمانی کشورمان در این دیدار، گفت: آقای رحیمی ضمن اشاره به روابط خوب و دیرینه میان دو کشور ایران و ترکیه بیان داشت که مشکلات امنیتی و نیاز به همکاری های اقتصادی باعث نزدیکی بیشتر دو کشور می تواند باشد.

ایشان به تجارب خوب کشور ترکیه در حوزه توریسم و تجارت اشاره و بیان کرد این تجارب در حوزه انرژِی و نفت و گاز در ایران است که می تواند تبادلی در زمینه تجارب در میان دو کشور ایجاد شود.

به عنوان نمایندگان می توانیم به دولت ها در حوزه های مختلف کمک نموده و در حوزه تهدیدات مشترک همچون توسعه نیافتگی و مبارزه با تروریسم نیز همکاری های خوبی داشته باشیم.

وی ادامه داد: آقای کوهکن به اراده قوی رهبران دو کشور به ویژه در مقطع 200 ساله اشاره و بیان کرد همکاری های نزدیک میان ایران – ترکیه و روسیه از آخرین موفقی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکید بر توسعه مناسبات فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی ایران و ترکیه

تاکید بر توسعه مناسبات فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی ایران و ترکیه