مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 مهر 1397 ساعت 11:452018-10-07بين الملل

العبادی فعلا به وظایف خود به عنوان نخست وزیر عراق ادامه می دهد


پارلمان عراق اعلام کرد که دولت کنونی تا زمان رأی اعتماد پارلمان به نخست وزیر مکلف برای تشکیل دولت جدید، به فعالیت خود ادامه می دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از ایلاف، ریاست پارلمان عراق در بیانیه ای اعلام کرد که دولت کنونی با ریاست حیدرالعبادی همچنان به فعالیت های خود ادامه می دهد تا زمانی که پارلمان به عادل عبدالمهدی، نخست وزیر مکلف رای اعتماد برای تشکیل دولت جدید را بدهد.

عبدالمهدی اخیرا تماس های زیادی با گروه های سیاسی برقرار کرده و از آنها خواسته هر کدام چهار وزیر را نامزد کنند که از میان آنها یک نفر انتخاب خواهد شد.

همچنین مقتدی صدر، رهبر جریان صدر و رییس ائتلاف سائرون که در انتخابات عراق در جایگاه نخست قرار گرفته بود، تاکید کرده که ائتلافش را از نامزدی برای دستیابی به پست های وزارتی منع کرده و وی خواهان تشکیل دولتی تکنوکرات و به دور از سهمیه بندی است.

منابع عراقی تاکید کردند: عبدالمهدی با مشکلات زیادی مواجه خواهد شد، چرا که گروه های سیاسی دنبال دستیابی به پست و مقام هایی در دولت آتی هستند و بعید نیست که در صورت مخالفت فراکسیون ها با طرح های وی، او ماموریت خود را کنار بگذارد.

در همین راستا مقتدی صدر تاکید کرد: نخست وزیر باید وزارت کشور و دفاع و حتی تمامی پست های حساس امنیتی را به خود محدود کند و هیچ حزب یا فراکسیونی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

العبادی فعلا به وظایف خود به عنوان نخست وزیر عراق ادامه می دهد

العبادی فعلا به وظایف خود به عنوان نخست وزیر عراق ادامه می دهد