مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 مهر 1397 ساعت 13:002018-10-09فرهنگي

هشداری درخصوص تبعات نمایش مصرف «سیگار» توسط سلبریتی ها


یک جامعه شناس با بیان اینکه سیگار تبعات بسیار بزرگتری از جمله اعتیاد را برای جوان به ارمغان می آورد، گفت: اگر استعداد جوان شناسایی و در مسیر درست هدایت شود قطعا به سمت بزهکاری و اعتیاد نخواهد رفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمدعلی الستی گفت: لاکچری بودن و تبعیت از آن به عنوان الگوی رفتاری ، بحثی فرهنگی است که معمولا توسط سلبریتی ها و روشنفکران در جامعه ترویج می شود و جوان به تقلید از این افراد سبک زندگی و رفتاری خود را تغییر می دهد.

به طور مثال یکی از مواردی که جوانان به سمت دخانیات می روند، مصرف سیگار توسط هنرمندان محبوبشان در سینما است؛ این در حالیست که کشیدن سیگار تبعات بسیار بزرگتری از جمله اعتیاد را برای فرد به ارمغان می آورد.

وی تصریح کرد: اگر استعداد جوان در مسیر درست هدایت شود قطعا خوش خواهد درخشید و این درخشش باعث می شود مورد توجه و احترام واقع شود و اعتماد به نفسش در جامعه و در بین همسالانش بالا برود و در نهایت به سمت بزهکاری و اعتیاد کشیده نشود.

محقق و آسیب شناس اجتماعی بیان کرد: اگر موقعیت استعدادیابی جوانان مهیا نشود؛ وی برای لذت بردن و کامروایی در تخیلات خود به سمت مصرف مواد توهم زا همچون مواد مخدر صنعتی و روان گردان می رود؛ زیرا فکر می کند به وسیله مواد می تواند آرزوهایی را که در جهان واقعی برایش برآورده نشده اند، م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشداری درخصوص تبعات نمایش مصرف «سیگار» توسط سلبریتی ها

هشداری درخصوص تبعات نمایش مصرف «سیگار» توسط سلبریتی ها