مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 مهر 1397 ساعت 16:052018-10-09سياسي

تمدد اعصاب در دستکندها


دبیر علمی همایش بین المللی معماری دستکند در همدان گفت: برای نشان دادن جاذبه دستکندها نباید عجله کرد و بیشترین هزینه را قبل از ورود گردشگران، - صرف حفظ حریم، شناسایی ابعاد سایت ها، حفاظت، نگهداری و مراقبت از آنها قرار داد.

مهناز اشرفی در گفت وگو با ایسنا، درباره رازآلود بودن دستکندها اظهار کرد: عدم حضور زمان، مکان و نور در دستکندها و تاریکی مطلق در این نوع معماری باعث ایجاد احساسی غریب در انسان می شود.

وی افزود: فضاهای دستکند فقط به واسطه یک در به دنیای خارج ارتباط پیدا می کند و تمرکز و خلوص خاصی در این مکان به انسان دست می یابد.

اشرفی به آرامش موجود در این دستکندها اشاره و عنوان کرد: تمدد اعصاب، سردرد و کم خوابی در بین افراد در این مکان ها برطرف می شود و تنها آرامش مطلق تمامی وجود افراد را دربرمی گیرد که می تواند موضوع تحقیق رشته ها و تخصص های زیادی قرار گیرد.

انسان از خاک به وجود آمده و به خاک نیز بازمی گردد، از این رو ارتباط خوبی با این نوع معماری به وجود خواهد آمد.

این پژوهشگر درباره تعداد دستکندهای شناخته شده در کشور اظهار کرد: بیش از 200 اثر شاخص شناخته شده، توسط محققان در سراسر کشور شناسایی شده است.

وی تصریح کرد: در پژوهشکده ابنیه و بافت گروهی به نام معماری دستکند تأسیس کردیم که این گروه چند سالیست در استان ها به صورت تخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تمدد اعصاب در دستکندها

تمدد اعصاب در دستکندها