مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 مهر 1397 ساعت 09:152018-10-10اقتصادي

دومینو در بازار دارو


به دنبال نوسانات افزایش قیمت ارز برخی اقلام دارویی نیز دستخوش تغییر شده اند و این درحالیست که دولت به صراحت عنوان کرده بود دارو ارز مبادله ای می گیرد و قرار نیست در این بخش مشکلاتی به وجود آید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، برخی از شهروندان معتقدند برای تهیه دارو یا با کمبود مواجه اند و یا قیمت آنها روندی افزایشی داشته است .

یک بیمار دیابتی می گوید: انسولین در لرستان کم است و باید آن را در تهران با قیمتی گزافی تهیه کنم .

تمایل مردم به مصرف داروی خارجی نیز موضوعی است که همیشه مورد سؤال مسئولان قرار گرفته است و این درحالیست که قیمت برخی از داروها در مقایسه با مشابه ایرانی بسیار گران تر است .

کمبود چند قلم دارو در لرستان در این باره دکتر رضا سپهوند معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار کرد: در هر مقطعی کمبود دارو وجود دارد و این کمبود ممکن است در چند قلم دارو باشد و مردم نباید نگران تأمین دارو باشند .

وی با بیان اینکه قیمت دارو کنترل شده و این مهم در داروخانه ها مصوب است، افزود : معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان نظارت کافی دارد و در بحث دارو فعلاً شرایط در استان عادی است.

سپهوند بیان کرد: یکی از فاکتورها در کمبود دارو این است که افرادی به دنبال نوع خارجی هستند، درصورتی که مشابه ایرانی آن وجود دارد .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دومینو در بازار دارو

دومینو در بازار دارو