مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 مهر 1397 ساعت 09:152018-10-15اقتصادي

عناب خراسان جنوبی از چه رنج می برد؟


​عضو مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهادانشگاهی خراسان جنوبی گفت: آفات یکی از عوامل اصلی کاهش عملکرد عناب در خراسان جنوبی به شمار می روند که ممکن است بخش قابل توجهی از دست رنج باغداران را از بین ببرند.

- مهدی ابراهیمی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا گفت : یکی از آفات عناب، لارو مگس عناب است که حشره بالغ این آفت درون میوه عناب تخم ریزی کرده و تغذیه این آفت از گوشت میوه سبب می شود تا ارزش اقتصادی محصول به شدت کاهش یابد.

وی افزود: فعالیت زیاد نسل اول این حشره در صورت همزمان شدن با وزش بادهای شدید در تیرماه ممکن است سبب ریزش شدید محصول شود.

این دکترای کشاورزی بیان کرد: لارو مگس عناب پس از تغذیه کافی از میوه ها به داخل خاک اطراف درخت نفوذ کرده و پس از طی دوره شفیرگی به حشره کامل تبدیل می شود.

ابراهیمی ادامه داد: فعالیت نسل دوم این حشره در خراسان جنوبی معمولا از اواسط مردادماه آغاز می شود و تا اواسط شهریور ماه نیز ادامه می یابد.

وی با بیان اینکه خسارت نسل دوم مگس عناب نسبت به نسل اول شدت کمتری دارد، تصریح کرد: از جمله روش های مدیریت این آفت می توان به شخم سطحی خاک اطراف درختان به منظور از بین برده شفیره هایی که مرحله دیاپوز را می گذرانند، یخ آب زمستانه زمین و همچنین استفاده از سموم شیمیایی نظیر دیازینون و فوزالون اشاره کرد که باید در اوایل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عناب خراسان جنوبی از چه رنج می برد؟

عناب خراسان جنوبی از چه رنج می برد؟