مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 مهر 1397 ساعت 10:002018-10-15سياسي

واقعیتی از کارتون نوستالژیک دهه شصتی ها+تصویر


برای آن که آزمایشگاه پرفسور بالتازار را ببینید نیازی نیست به کارتون ها سفر کنید، یک بلیط به مقصد استان همدان و شهرستان کبودراهنگ کافیست تا به دفتر کار مردی برسید که فعالیت های علمی اش الهام بخش کارتونی به نام او شد.

-   به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، برای متولدین دهه 60 پروفسور بالتازار اسم آشنایی است، شخصیت معروف انیمیشن دوست داشتنی که برای حل مشکلات مردم و اختراع جدید بعد از کلی فکر کردن به سراغ دستگاه عجیب و غریبی می رفت و بالاخره موفق به ثبت یک اختراع جدید و رفع مشکل می شد.

اما پروفسور بالتازار یک شخصیت حقیقی هم دارد، مارسل بالتازار سال 1908 در فرانسه به دنیا آمد، او یک پزشک فرانسوی بود که به علت فعالیت در زمینه جلوگیری از شیوع بیماری های طاعون و هاری معروف شد نه به علت اختراعاتش.

پروفسور بالتازار برای انجام تحقیقات پزشکی به مأموریتی در روستای اکنلو واقع در شهرستان کبودراهنگ ایران فرستاده شد.

این پروفسور فرانسوی همزمان با سومین موج شیوع طاعون در سال 1331 از فرانسه به ایران آمد و با همکاری پزشکان ایرانی پایگاه تحقیقاتی انستیتو پاستور ایران را با حمایت مالی یک فرد خیر به نام منوچهر قراگزلو در روستای اکنلو تأسیس کرد و سازماندهی واکسیناسیون جمعی علیه بیماری آبله و سل و تأسیس یک مرکز نوتوانی جذامیان ایران هم از دیگر اقدامات او بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واقعیتی از کارتون نوستالژیک دهه شصتی ها+تصویر

واقعیتی از کارتون نوستالژیک دهه شصتی ها+تصویر