مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 مهر 1397 ساعت 10:252018-10-15پزشكي

شادکامی و امید به زندگی در سلامت سالمندان نقش مؤثری دارد


بر اساس مطالعات انجام شده، شادکامی، خودکارآمدی و امید به زندگی سه عامل مهمی هستند که در سلامت روحی و جسمی سالمندان نقش مؤثری دارند.

- یک کارشناس مشاوره گفت: بر اساس مطالعات انجام شده، شادکامی، خودکارآمدی و امید به زندگی سه عامل مهمی هستند که در سلامت روحی و جسمی سالمندان نقش مؤثری دارند.

الهه خیرخواه در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: نتایج تحقیقات نشان می دهد که خاطره پردازی گروهی به عنوان یکی از مداخلات روان شناختی باعث افزایش شادکامی و امید به زندگی می شود و احساس تنهایی در سالمندان عامل مهمی در کاهش سلامت جسم آن ها است.

وی افزود: سالمندان زمان هایی که برنامه و فعالیتی نداشته باشند تا خود را سرگرم کنند در این شرایط بیشتر به بیماری ها و مشکلات زندگی خود فکر می کنند.

این کارشناس مشاوره، تصریح کرد: افزایش حس شادکامی باعث ایجاد خلق مثبت و به دنبال آن بهبود عملکرد سیستم ایمنی در بدن و سلامت جسمی آن ها می شود و در مقابل بیماری ها مقاوم تر و سریع تر بهبود می یابند.

خیرخواه تأکید کرد: سالمندان در اثر تنهایی، احساس بیهودگی و ناکارآمدی، تجربه فقدان ها، بازنشستگی، مشکلات مالی و ناتوانی در پر کردن اوقات فراغت احساس افسردگی و اضطراب می کنند و این احساس با مؤلفه های هیجانی ارتباط دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شادکامی و امید به زندگی در سلامت سالمندان نقش مؤثری دارد

شادکامی و امید به زندگی در سلامت سالمندان نقش مؤثری دارد